joannahh.blogg.se

10 års garanti

Kategori: Allmänt

Scenario: Jag knallar in på en väskaffär för att köpa en resväska för att packa ner mitt liv i (obs max 30 kg) för i alla fall ett halvår framöver. Damen som jobbar i affären visar mig en väska som tydligen ska vara underbar och heeelt fantastisk.
 
Jag håller med om att den är fin och vänder lite diskret på prislappen... TVÅTUSENSJUHUNDRANITIONIO kr. Menar hon att jag ska betala närmare tre tusen kronor för själva skalet?! Jag har faktiskt tänkt att fylla den också så att säga. Damen menar på att det är 10 års garanti på väskan så den är alltså värd vartenda öre.
 
Jag säger tack för hjälpen och att jag ska fundera på saken. När jag går ut ur butiken hör jag damen bakom mig:
-Jag tycker det är bra att du satsar på kvalitet!
 
Jotjena, jag tog första bästa buss till Biltema och köpte min resväska där istället (som jag förvisso är mycket nöjd med).
 
Bildbevis på kapet som rymmer hela 120 liter.
 

Kommentarer

  • Pandy säger:

    Tjihi, tokdam.

    Helt klart, Du har väl hört talas om det gamla husmorsknepet "håriherpes". Inget läker herpessår så bra som kattungehår... ungefär

    Svar: Om jag har. BÄSTA!
    Joanna

    2012-09-16 | 22:58:05
    Bloggadress: http://pandy.webblogg.se

Kommentera inlägget här: