joannahh.blogg.se

Senaste tiden

Kategori: Allmänt

Det är så många bilder jag vill lägga upp. Men med internetanslutningen jag har här går det inte. Det laddar och ladar och laddar och laddar och laddar och laddar och... jag ni fattar. Men det händer ingenting.
 
Så jag skriver istället och hoppas att ni kan tänka er massa fina bilder.
 
1. Min semsestervecka på Gran Canaria!
Det känndes som att den gick blixtfort. Efter försenat flyg från Kairo som gjorde att jag missade flyget i Madrid kom jag äntligen fram. Åtta timmar försent, men ändå! Det var skönt att träffa Henriette igen efter två månader. Vi bodde i en A4-stor lägenhet med våningsäng. Vi åt glass, badade, solade, dansade, SHOPPADE och allt annat man vill göra på en semester. Och lite till.
 
2. En dag i Dahab
I måndags åkte jag, Jonas och Maria till Dahab. Det är en liten stad (med egyptiska mått mätt) ca en timme från Sharm el Sheikh. Där gick vi runt och turistade, köpte några suvenirer och relaxade med jordgubbar i solen. Härlig day off!
 
3. Onsdag kväll/natt/tidig morgon
Utgång i Sharm El Sheikh, eller en klassiker skulle man kunna säga. Det blir liksom alltid kul! Vår klassiker är förfest på hotellet, taxi till Naama Bay, gå genom partygatorna (där vet man dock aldrig vad som kan dyka upp), en sväng till Hard Rock, sen dansgolvet på Pacha. Yeees!
 
4. El Fanar
Jag var ledig på torsdagen. Så jag, Tiia och Jonas åkte till El Fanar, min aboluta favoritstrand. Den är hur fin som helst, med fantastisk snorkling. Där somnade vi i solen, brände våra stackars kroppar, svalkade oss i vattnet, åt lunch, blev bjudna på fruktspett (världens bästa idé förövrigt) och hade det allmänt jättebra.
 
5. Sjuk
Jag är sjuk. Kanske första gången sen jag kom hit som jag är det ordentligt. Jag snorar, hostar, har ont i halsen  och blöder näsblod (nu är jag glad att jag inte kan ladda upp bilder).
 
But still FRESH AND HAPPY! Som vi brukar säga.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: